Skip to main content

6 Kelebihan Chatbot Dalam Bisnes Online


Di tulis oleh Shahrizat Mohiyar


Sekarang ni ramai usahawan-usahawan yang telah beralih ke dunia pemasaran online tak kira la apa jua yang mereka jual. Pemasaran secara online atau lebih dikenali dengan nama Online Marketing ni mampu menguatkan dan memajukan bisnes dan melariskan produk mereka.
Akan tetapi, ramai yang tidak tahu dan masih tidak mahu menggunakan Chatbot dalam strategi pemasaran mereka. Chatbot adalah sejenis aplikasi yang mampu membantu anda para usahawan untuk memudahkan anda menguruskan bisnes anda dan mengumpul maklumat pelanggan.
Mari kita lihat 6 kelebihan Chatbot dalam Bisnes Online :

1. PENYAMBUT TETAMU

Bila orang komen atau pm je, chatbot terus beri pengenalan dan bantu pelanggan untuk terus ke langkah seterusnya.

2. RESPON PANTAS 24JAM

Bayangkan anda ada pembantu yang balas setiap pertanyaan pelawat 24jam setiap hari tanpa lelah dan sangat pantas.

3. AUTO MESSENGER

Bila orang tekan gambar atau link, automatik terus ke messenger dan dilayan oleh Chatbot. Tak perlu lagi nak reply dan komen di setiap komen.

4. DATABASE AUTOMATIK

Tak perlu lagi salin atau tulis nombor telefon pelanggan dalam buku. Chatbot akan simpan semua secara automatik dalam excell dan anda boleh guna database yang anda dapat tu untuk retargetting dan remarketing.

5. 1 KLIK BROADCAST

Dengan hanya 1 klik sahaja, Chatbot boleh hantar mesej ke 5 ribu orang. Tak perlu lagi nak copy paste satu  persatu.

6. AUTO FOLLOW UP

Penat nak follow up beratus-ratus pelanggan lama? Chatbot boleh bantu dengan cepat.

Berminat nak tahu lebih lanjut berkenaan kelebihan chatbot dalam bisnes online?
Anda boleh baca kisah kejayaan seorang pemilik bisnes ni meningkatkan jualan dengan menggunakan Chatbot. Klik jer pada butang di bawah untuk baca.




Jika ada sebarang soalan atau pertanyaan, anda bolehlah hubungi kami samaada melalui email infotrendniaga@gmail.com atau menerusi talian +60137041372.




Kredit to ubaidullahjaafar.com